Зареждам...
Loading
Новини
Архитектурно студио Дизарх
Архитектурно студио Dizarh. Проекти.

29.11.2016

Архитектурата като техническа наука, но и изкуство търпи непрекъснато развитие. Самата дума като терминология произлиза от гръцки език, буквално свързана със строителството на сгради или строителни конструкции и съоражения. Тя е насочена към по – големи глобални мащаби и площи, в градоустройството както и в по – дребномащабни конструкции за завършек на детайли и конструкции за обзавеждане. Като наука тя изисква множество фактори, голям кръг от функционални подробности, които е нужно да бъдат технически, естетически издържани. Най – важната мисия, която трябва да бъде осъществена независимо от спецификата на работния процес е да бъдат разгледани подробно всички детайли и множество малки подробности по изпълнение на архитектурните проекти. Именно те гарантират най – доброто изпълнение и качество на работния процес. С развитието на архитектурата като бизнес се появяват редица архитектурни къщи и студия, които да задоволят предпочитанията на разнообразието от клиенти. В България броят им се увеличава непрекъснато.


Едно от тях е архитектурно студио Dizarh. Създадено е през март 2002 г. от архитект Делян Жечев. То отговаря на всички характеристики и ключови критерии, за да бъдат изпълнени архитектурните цели по най – добрия начин: креативност, независимост, страст, интелигентен подход и не на последно място акценти от изкуството. Като консултант в дружеството е поканен и архитект Венелин Жечев. Основната дейност на фирмата е насочена към архитектурното проучване и проектиране на цялостни инвестиционни проекти. През 2006 г. се въвежда системата за управление на качеството, която е по последните изисквания на Moody International. Професионалните равнища на фирмата обхващат най – различна дейност и са свързани с изпълнението на разнообразни проекти. Работата е насочена не само към вътрешните пространства – интериора и дизайна, но и към целия обем на дадена сграда и териториите от градските пространства. Всяка една идея е предизвикателство и стимул за фирмата, независимо от сложността на нейното изпълнение. Редица са факторите, които предопределят сполучливостта на една архитектурна реализация. Един от най – важните е максималната проектанска отговорност. Фасадната трактовка също има своето голямо значение към средата, в която се намира.


Работата на Dizarh е свързана с редица проекти, участието им в редица конкурси, в строежа на еднофамилни къщи (жилищен комплекс “Магнолия” Златни пясъци, частен дом в гр. Варна, къщи близнаци, Вилна сграда м. Акчелар, къща Доктора гр. Варна и др.), жилищни сгради (жилищна сграда с офиси и магазини, жилищна сграда “Феста”, жилищна сграда Discovery и други ), хотели и центрове. Фирмата разработва и макети и се включва в интериора на различни обекти, един от които е свързан с гр. Балчик. Реконструкция, адаптация и настройка на бившата Рибна борса в хотелска и жилищна част с ресторант влиза в колекцията на ателието на фирмата. Сградата се нарича “Антик”и е разположена на крайбрежната алея в града. При древни разкопки в близост до обекта е открит Храмът на Кибела, наричана още Великата майка на боговете. В историята на самия Балчик има както спадове така и периоди на просперитет. С течение на години те влияят върху архитектурните особености на района. Турция провежда реформи, касаещи достъпа до пристанищата по морето за чуждестранна търговия. Настъпват промени, които обособяват периода на Късното Възраждане. Промените настъпват и в самия Балчик. Започва по – усилен строеж на сгради. Някои от тях са каменните складове по морския бряг.

Обектът включва хотелска жилищна част и ресторант в съседни имоти. Заеманата площ е от 4604 кв. м. Историята на старинната постройка е от преди 150 години, а студиото разгръща проект по нейната реконструкция и обновление. Той е и пример за адаптация и социализация на старинни сгради и паметници на културата, тъй като съчетават в себе си идеите на старата и новата култура. Вече съществуващите елементи са внимателно запазени, а разрушените биват възстановени. Именно това е и основната идея на фирмата – да се запазят по възможно най – добрия начин старите елементи в нея. Един от вариантите е бил да се реставрират с точност елементите на фасадната трактовка, а фасадата на архитектурното заснемане да бъде максимално близо до оригиналния и вид. Другият възможен вариант е да бъде в контраст с фасадата на старата постройка. На основание на световния опит се приема втората идея. Сградата разполага и с подземен етаж както и с пет надземни. В хотелската част западния и зид е укрепен, а източния се изгражда наново. Стените са вградени във вече съществуващи каменни зидове. Централната част е от север като на първо ниво е разположена рецепцията заедно с два магазина. На останалите етажи са разположени 27 хотелски модула и 9 студиа. Материалите за фасадното решение са реставрирана каменна облицовка, корнизи и декоративна мазилка. Жилищната сграда е построена изцяло в нов вид. В полуподземния етаж и разположен втория ресторант. Той също е с изглед към морето и близо до плажната алея. Разполага с 15 апартамента от различен тип квадратура, които се отдават и под наем. Парапетите на етажите и стълбищата са комбинация от стъкло и метал, друг материал e декоративната мазилка. Използва се и изключително добрата обработка на каменни детайли, фризове и арки, употребата на медна ламарина и ковано желязо допълнително подчертават перфекционизма и качеството по изпълнението на проекта. Крайните мнения по него доказват тезата за успешната му реализация.


Друг проект, в който се включва компанията е свързан с търговски център Phone Mall. Разгънатата застроена площ е 27 00 кв. м. Той е изграден по идея на Карл Хайнц Пфое, собственикът на Phone Mall Bulgaria. Първоначално теренът e закупен за шоу рум на автомобили, но е намерено по – подходящо място като площ в началото на град Варна. След проведен конкурс, инвеститорът избира студио Dizarh, поради големият им опит в проектирането на различен тип сгради, а също така заради вниманието им върху детайлите и креативния подход. Архитект Станиславов и архитект Деян Жечев разработват концепцията на мола, след като проучват добре подобни центрове в Хамбург и други градове от Европа. Те са автори и на общите площи в търговския център като основната идея е да се използват изчистени елементи без излишно претрупване. Самата сграда е разположена на едно от най – оживените кръстовища в град Варна. Голям плюс спрямо разположението му e, че се намира в близост до центрове като “Пикадили”, “Мосю Бриколаж”, и “Дом Младост”. Разполага с 8 фасади, няма гръб. Сложността на самия проект идва от факта, че на територията се разполагат дълбоки минерални извори. Това затруднява идеята, но тя все пак бива осъществена.

Професионалистите от Dizarh участват в създаването на една гъвкава конструктивна система, което позволява промяна на различните модули. Един от най – важните елементи при строежа на подобен тип постройки е тяхната функционалност, а тук особено внимание се отдава на фасадата, която съчетава нови материали. Съчетанието на материали и цветове я представят по един екстравагантен и различен начин. Сградата има 4 надземни нива и 2 подземни. Има изграден подземен паркинг. В сутерена са обособени 1200 кв. км. за търговската част в блок А. И в двата блока има места за отпадъци. Трите надземни нива са с височина 5 м. Последният етаж е предвиден за заведения за бързо хранене. В блок А има 5 заведения, а в другата част на сградата е първия във Варна боулинг център и казино. В двата блока основната връзка между тях е чрез 14 броя ескалатори. Всички елементи в общите пространства дават усещането за уют и комфорт без излишъци. Подът е комбинация от бежов гранит с тъмни ленти в цвят кафе. Всички свободностоящи колони са в бежов цвят, облицовани в техногранит. Основното осветление е от вградени луни и допълнително периферно осветление. Контурът на търговските части е с вградено осветление. На определени места е монтиран светещ таван “Барисол”. Парапетите са комбинация от ръчно полиран инокс, стъкло и дървена ръкохватка в цвят абанос. Този дизайн създава впечатление за стил и комфорт. Тъй като рекламата е една от най - важните предпоставки за успеха на една кампания или проект, тук е заложена идеята за 8 билборда с размери 5x4 и светещ екран по фасадата на постройката. В двата атриума постоянно текат рекламни видеа.


Това са част от проектите на архитектурното студио. Те оставят своя професионален отпечатък и стил, за да се отличат от останалите имена в бранша. По пътя на своето развитие, фирмата продължава да участва и в редица международни конкурси.